onsdag, januari 19, 2011

Day 02 – Your first love

en gång på dagis så satt vi i lekhallen och hade druvorna, vår tvärgrupp. av okänd anledning så gick vi laget runt och alla skulle säga vem dom var kär i. min bästis sandra var kär i andreas, men det ville hon inte säga. hon sa att hon inte var kär i nån. det är du väl visst det sa jag. nä sa hon. och så hade vi en nä-jo-diskussion tills en fröken sa att sandra kanske inte ville säga vem hon var kär i, det kanske var hemligt. sandra nickade och jag fattade ingenting. varför skulle det vara hemligt? det var ju sant! sen var det i allafall min tur och jag deklarerade högt och tydligt att jag var kär i olle och det var det väl ingen som blev överraskad över, för olle och jag plockade stymorsvioler till varandra och turades om att pussa den andra på kinden i syrenbusken och höll händer på vila så att fröknarna snubblade på oss och skulle ha fyra barn när vi blev stora. och på ett föräldramöte spände olles mamma ögonen i min mamma och sa att hon ville se vem som var mamma till det barn som hennes son valde att pussa istället för henne.
jag var fem och jag var jättekär i olle och han i mig men han var ett år äldre och i den åldern klarar inte alltid en relation av att den ena emigrerar till skolan medan den andra är kvar på dagis.

Inga kommentarer: