fredag, juli 23, 2010

komihåg.

dagen innan hade jag sagt att jag visste exakt vad jag skulle skriva i hennes mössa. nu var alla samlade i hennes trädgård, en del med väldigt mycket champagnefrukost innanför västen, jordgubbarna var slut, mössorna hade skickats runt runt, vi skulle strax gå till kyrkan. hon kom till mig med sin mössa och sa att nu visste hon också vad hon skulle skriva min. hon tog min och jag tog hennes, vi skrev och bytte tillbaka. hon hade skrivit under vecket under brättet på min, jag vecklade ut det läste:

när du står på toppen och tittar ner och det är ljust vart än du ser när du har vunnit komihåg mig då
när du får spring i dina ben och jordens dragningskraft är klen när du är luften komihåg mig då

exakt samma som jag hade skrivit i hennes.

2 kommentarer:

pumpan sa...

det är det konstigaste och finaste!

Sandra Ehne sa...

älskade älskade.
("det blir bättre sen")