måndag, december 04, 2006

shopping list

i fredags var jag och mary på ikea och shoppade järnet. såklart köpte vi bara det nödvändigaste:
en lampa till luke
hyacint + kruka
lampsladdar och sånt
batterier
papperskorg
två skrivbordsben
svart tyg
vitt tyg
mönstrat tyg
blockljus
duschdraperi
ett lila änglaljus
tillbringare
termos
påsklämmor
skohorn
penslar
rivjärn (obs! det är marys! jag tänker aldrig ens peta på det! huuuuu. ryyyyyys.)
överkast
tvättunna

jag är personligen mest nöjd med änglaljuset. det är jättestor och jättelila. mary tycker det är fult. det gör jag också, men alltså, gotta love the kitsch! jag tycker att man kan vara tacksam för att det är ett ljus som kommer brinna upp och inte en vägglampa i samma stil som varar för evigt...

föröverigt fick jag igår det årliga beviset på att jag inte är riktigt vuxen än:jag fick en chokladkalender precis som alla andra barn i släkten. tur.

/lucy

Inga kommentarer: